Dacă trebuie să enumerăm lucruri care nu pot fi neglijate în SEO, auditul nu va fi ultimul pe listă. De ce?
Pe scurt, am descrie un audit SEO ca fiind procesul de analiză a cât de bine este optimizat site-ul web pentru motoarele de căutare.
În mod ideal, un audit SEO ar trebui să ducă la găsirea motivelor pentru care site-ul nu a ajuns încă în topul SERP (dacă este deja acolo, felicitări, nu aveți nevoie de ghidul nostru). În plus, dacă este făcută cu atenție, poate evidenția câteva noi oportunități de dezvoltare. Dar dacă aveți de gând să vă lansați doar site-ul web, asigurați-vă că urmați lista de verificare a lansării site-ului web înainte de a continua cu auditul SEO.
Indiferent dacă sunteți proprietar de afaceri sau un marketer digital, acest articol vă va ajuta printr-un audit SEO complet.
Amintiți-vă de regula de aur a unui audit SEO - ar trebui să înceapă întotdeauna cu verificarea unde vă aflați în acest moment, adică poziția actuală a site-ului.
Acest pas presupune urmărirea clasării cuvintelor cheie, verificarea progresului pe care îl faceți de-a lungul timpului și compararea clasamentului cu concurenții.
Dacă este bine făcut, vă va ajuta să înțelegeți cât de reușită este strategia actuală de SEO. De asemenea, veți putea evalua întregul peisaj competitiv și locul vostru în el.
Pentru a verifica clasarea curentă a cuvintelor cheie, vă sugerăm două moduri: prin Google Search Console (GSC) și cu Rank Tracker. Cel mai rapid mod de a vă verifica clasamentul este cu Google Search Console. Pentru a face acest lucru, deschideți GSC și accesați Performanță > Rezultatele căutării.
Deasupra graficului, găsiți și faceți clic pe Poziție medie.
Acum, derulați puțin în jos. Veți vedea tabelul cu cele mai importante interogări și trei valori - clicuri, afișări și poziție - pentru fiecare interogare pentru care vă clasați.
Acestea sunt datele de care aveți nevoie. Puteți utiliza filtre și puteți verifica valorile în ordine crescătoare/descrescătoare pentru a descoperi cuvintele cheie care aduc cel mai mult trafic sau se clasează mai bine. Pentru a verifica progresul înregistrat de site-ul într-o anumită perioadă de timp, reveniți la grafic și setați ora preferată. De obicei, stabilim Ultimele 12 luni pentru a avea o imagine de ansamblu.
Graficul va arăta cum funcționează site-ul și dacă vizibilitatea acestuia crește sau scade.
Cu toate acestea, GSC nu este suficient de perspicace pentru a efectua un audit amănunțit (de exemplu, nu puteți verifica clasamentele concurenților cu ajutorul acestuia). Deci, haideți să încercăm o modalitate mai utilă - Rank Tracker. Există o versiune gratuită pentru a o încerca.
Descărcați software-ul și creați proiectul pentru site-ul. În timpul configurării, puteți să vă conectați conturile Google Analytics și Search Console, să specificați cuvintele cheie pentru care doriți să verificați clasamentele și să alegeți motoarele de căutare preferate.
După ce ați terminat, accesați modulul Cuvinte cheie țintă > Urmărirea clasamentului > Progresul clasamentului. Veți primi o listă cu toate cuvintele cheie și paginile de clasare și poziția pe care acestea o ocupă pe SERP-uri.
De asemenea, puteți monitoriza dacă clasamentele s-au îmbunătățit sau au scăzut cu ajutorul valorii Diferență. Dar, este și mai convenabil să-l monitorizați cu funcțiile Progress Graph și Rank History, unde informațiile sunt vizualizate și ușor de digerat.
Rețineți că modulul Progresul clasamentului nu furnizează date istorice pentru clasamentele , așa că istoricul progresului în clasament va începe să fie înregistrat după primul audit. Acum, ultimul lucru pe care ar trebui să-l verificăm imediat este clasamentul concurenților tăi pentru aceleași cuvinte cheie. Pentru aceasta, faceți clic pe Preferințe în partea de sus a tabloului de bord și faceți clic pe Concurenți. Adăugați concurenții SEO și faceți clic pe OK.
Iată ce veți vedea - clasamentele concurenților chiar lângă ale voastre.
Sfatul nostru: dacă nu vedeți cuvinte cheie pentru care v-ați așteptat să vă clasați, poate însemna că nu ați publicat suficient conținut relevant pentru ele. Deci, trebuie să creați mai mult conținut de înaltă calitate pentru aceste cuvinte cheie.
În această etapă, trebuie să căutăm pagini care nu s-au clasat suficient de sus — #10 și mai jos în SERP-uri. SEO-urile numesc aceste pagini fructele low-hanging. Aceste pagini au nevoie doar de un mic impuls pentru a ajunge în primele 10 poziții, pentru a funcționa așa cum se presupune și pentru a aduce mult trafic.
Găsirea fructelor low-hanging este de fapt partea mea preferată: depui puțin efort și obții rezultate rapide. Deci, acum să aflăm cum să facem asta. Puteți găsi fructe low-hanging în GSC. Accesați Raportul de performanță > Pagini și setați filtre pentru pozițiile „mai mari decât” 10.
Puneți poziția în ordine crescătoare. Vor fi pagini de la poziția 10.1 +. Trebuie să le verificați pe cele care sunt de la 10.1 la 20.
Apoi verificați impresiile acestor cuvinte cheie. Dacă numărul de afișări este decent, acesta este fructul low-hanging. Ca alternativă, vă puteți continua munca cu Rank Tracker. Mergeți din nou la Rank Tracking și aplicați filtre pentru Rank: Mai mult de 10 și Mai puțin de 20. Veți vedea toate paginile care au nevoie de o ușoară optimizare pentru a apărea pe primul SERP.
Acum, uitați-vă la numărul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie rămas. Nu pot numi o cifră pe care să vă concentrați, deoarece numărul optim depinde de nișa: pentru unele nișe, 100 de căutări pe lună sunt multe; pentru altii nu e nimic.
Sfatul nostru: Când ați găsit paginile care au nevoie doar de un mic impuls pentru a ajunge la primul SERP, asigurați-vă că le optimizați în consecință:
Toate aceste sarcini nu necesită cheltuieli semnificative, dar pot aduce rezultate foarte satisfăcătoare.
Deoarece știți deja pentru ce cuvinte cheie se clasează paginile voastre, trebuie să găsiți câteva cuvinte cheie pentru care nu v-ați clasat încă. Apoi puteți crea sau optimiza conținutul existent pentru ei.
Acolo aveți nevoie de o analiză a decalajului de conținut. Este procesul de analiză a conținutului actual pentru oportunități ratate. La sfârșitul zilei, cu cât țintiți mai multe cuvinte cheie relevante în paginile , cu atât site-ul este mai vizibil pentru lume.
Credem că analiza decalajului de conținut nu se referă numai la concurenți, așa cum susțin alții. Puteți găsi lacune de conținut uitându-vă și la propriul conținut. Există o serie de metode pentru a găsi idei noi de conținut. Dar am dori să vă sugerăm pe cel preferat - prin analizarea modului în care conținutul se potrivește cu călătoria client.
Putem enumera cel puțin 3 etape prin care trec clienții: conștientizare, considerație și achiziție. Pot exista mai multe etape în funcție de produsul/serviciul , așa că asigurați-vă că vă cunoașteți personalitatea cumpărătorului și călătoria clientului în interior și în exterior. Într-o lume ideală, ar trebui să existe suficient conținut pentru fiecare dintre aceste etape.
Să luăm în considerare exemplul unui site web de prăjitor de cafea. Am analizat toate paginile site-ului și le-am grupat în 3 coloane în funcție de etapele călătoriei clienților.
După cum puteți vedea în imaginea de mai sus, etapa de luare în considerare nu este suficientă de conținut. Paginile care descriu beneficiile și caracteristicile produsului, precum și unele recenzii nu vor fi ciudate aici, nu credeți?
Deci, concluzionăm: dacă există etape care nu sunt suficient acoperite, trebuie să umpleți golul. Și dacă există pagini pe care nu le puteți potrivi în nicio etapă, le-ați creat degeaba. Acum să identificăm decalajul dintre cuvintele cheie uitându-ne la concurenți. O vom face cu Rank Tracker. Treceți la modulul de cercetare a cuvintelor cheie > Gap de cuvinte cheie.
Alegeți opțiunea Toți concurenții, dar nu site-ul sau Orice concurent, dar nu site-ul, adăugați până la 5 concurenți și faceți clic pe Căutare. Veți vedea lista de cuvinte cheie pentru care concurenții se clasează și nu.
Priviți cuvintele cheie pentru care concurenții se clasează și analizați-le valorile. Și dacă considerați aceste cuvinte cheie relevante și demne, vizați-le și pe ele.
Sfatul nostru: atunci când alegeți cuvintele cheie ale concurenților pe care să le vizați, încercați să găsiți o cale de mijloc între volumul de căutare și dificultatea cuvintelor cheie (o măsurătoare care arată cât de greu vă va fi să vă clasați pentru un anumit cuvânt cheie). Este un lucru mai înțelept de făcut decât să copiați orbește toate cuvintele cheie care aduc mult trafic.
Corectează-ne dacă greșim, dar SEO tehnic nu este mai puțin vital decât cuvintele cheie. Ideea unui audit tehnic SEO este simplă - verificați fiecare aspect tehnic SEO al site-ului. Acesta include următoarele:
La acest pas, vă asigurați că nu există probleme care să împiedice accesul și clasarea site-ului de către motoarele de căutare.
Deși puteți urmări unele aspecte tehnice în Search Console, vă recomandăm să utilizați instrumente SEO aici. Doar pentru că este mai rapid și scara este mai mare. Vom folosi WebSite Auditor — un instrument de audit al site-ului web, care, la fel ca Rank Tracker, face parte din setul de instrumente SEO de la SEO PowerSuite.
Să derulăm mai întâi un audit SEO complet la nivel de site. Pentru aceasta, trebuie să creați proiectul pentru site-ul, apoi să treceți la modulul Structura site-ului > Audit site. Veți vedea lista de probleme posibile/existente. Dacă o problemă este critică și necesită remedierea, aceasta va fi marcată cu roșu.
De asemenea, puteți rula un audit la nivel de pagină în cazul în care doriți să verificați anumite pagini. Deschideți modulul de auditare a paginii și faceți clic pe Audit tehnic. Introduceți adresa URL și cuvintele cheie pentru aceasta.
Instrumentul oferă recomandări cu privire la fiecare problemă pe care o găsește, astfel încât să o puteți remedia cu ușurință. Doar urmați-le și SEO tehnic va fi impecabil.
Sfatul nostru: Dacă doriți mai multe informații despre SEO tehnic, există o listă grozavă de verificare a auditului site-ului pe care să o urmați.
Experiența utilizatorului contează foarte mult pentru motoarele de căutare. Și, deoarece gradul de utilizare al site-ului este o parte importantă a experienței utilizatorului, ar trebui să urmăriți și ea. Înseamnă că ar trebui să știți cât de convenabil este site-ul vostru pentru utilizatori. Acolo puteți beneficia de un audit de utilizare.
Practic, acest audit presupune verificarea Core Web Vitals și a gradului de utilizare pe mobil. Prima parte este despre a vă asigura că site-ul se încarcă rapid și fără erori. Al doilea înseamnă să verificați dacă versiunea mobilă a site-ului nu are dezavantaje care ar putea afecta clasarea pe mobil.
Să le verificăm rapid în Google Search Console. Mai întâi, deschideți raportul Experiență și vedeți informațiile despre Experiența paginii. Este un rezumat al experienței utilizatorului vizitatorilor site-ului.
Aici veți vedea informațiile generale despre experiența utilizatorului de pe dispozitive mobile și desktop. Trebuie să derulați în jos pentru a verifica dacă există probleme cu Core Web Vitals și utilizarea mobilă:
După cum puteți vedea, GSC-ul meu arată că avem câteva probleme și trebuie să aprofundăm fiecare dintre ele. Putem da clic pe orice secțiune pentru a obține detaliile necesare.
Sfatul nostru: asigurați-vă că nu există nici un interstițial intruziv în paginile - ferestrele pop-up care suprapun conținutul și împiedică utilizatorii să-l citească. Este, de asemenea, o parte a aspectului de utilizare; cu toate acestea, nu necesită un audit întreg pentru a verifica.
Backlink-urile sunt cele care construiesc autoritatea site-ului. Cu un profil de backlink sănătos și bogat, site-ul vostru are mai multe șanse să apară în primele 10 rezultate ale căutării. De aceea trebuie să vă auditați periodic profilul de backlink - pentru a evita penalizările de la motoarele de căutare și pentru a găsi noi oportunități de backlink.
Vă vom arăta cum să faceți un audit complet de backlink cu SEO SpyGlass. Include găsirea și evaluarea tuturor backlink-urilor, compararea profilului de backlink cu concurenții și găsirea de noi oportunități de backlink. Mai întâi, să găsim toate backlink-urile tale. Pentru asta, aveți nevoie de SEO SpyGlass instalat și lansat. Apoi introduceți domeniul și faceți clic pe Obține backlink. Mai întâi, deschideți modulul Profil Backlink și verificați Rezumat pentru a vă evalua profilul general de backlink. Acolo veți găsi informații cuprinzătoare despre numărul de backlink-uri, backlink-uri noi și pierdute, datele lor istorice, textele de ancorare etc.
Pentru a obține informații mai detaliate despre fiecare backlink, comutați la fila Backlinks.
Fiți atenți la câte link-uri dofollow aveți, deoarece acestea sunt cele care trec autoritatea site-ului. De asemenea, este grozav să aveți o idee despre cât de autoritare sunt domeniile/paginile care leagă. Acum, trebuie să verificați riscul de penalizare al backlink-urilor. Accesați Profil Backlink > Risc de penalizare.
Dacă găsiți unele link-uri cu risc de penalizare ridicat (vor fi marcate cu roșu), trebuie să le dezavuați sau să vă eliminați dacă este posibil. Asta este important. Și, în sfârșit, să comparăm profilurile concurenților tăi. Accesați Compararea domeniilor, introduceți până la 5 concurenți ai și faceți clic pe Ok. Veți vedea o diagramă de comparație cu toți parametrii backlink necesari.
Cred că îți vei înțelege imediat toate punctele forte și punctele slabe privindu-l. De exemplu, analiza noastră arată că site-ul nostru rămâne puțin în urma concurenților săi, așa că trebuie să ne concentrăm eforturile pe crearea de link-uri mai mult.
Instrumentul vă poate ajuta să găsiți și oportunități de backlink. Comutați la Link Intersection și faceți clic pe Domenii potențiale. Veți vedea site-urile care fac linkuri către concurenții, dar nu către. Inca.
Cu siguranță ar trebui să încercați să obțineți backlink-uri și de la aceste domenii. În special cele care oferă backlink-uri dofollow. Aceasta este o tactică bună.
Sfatul nostru: pentru a vă face auditul mai cuprinzător, asigurați-vă că vă conectați conturile Google Analytics și Search Console la instrumentele de audit pe care le veți folosi.
Alege pachetul ideal pentru afacerea ta.
După achiziționarea pachetului dorit te vom contacta prin email pentru a stabili împreună următorii pași.