Ratele de conversie reprezintă obiectivul principal al experților în marketing online și SEO. Ca atare, creatorii de conținut, scriitorii și designerii sunt deseori însărcinați cu soluționarea problemelor creative. Cum atragi mai multi utilizatori pe site și pe urmă cum îi menții ca și clienți fideli?
Aici intervine conținutul interactiv, de tipul care îndeamnă un vizitator la interacțiune și care să-i țină interesați sufficient de mult timp încât să-i convingă să-și schimbe decizia în favoarea ta.
Ceea ce face ca, conținutul interactiv să iasă în evidență față de vizualurile statice pe care le vedem pe web, constă în interactivitatea sa. Anume, conținutul interactiv necesită publicului ținta sa „interactioneze” cu conținutul pe care l-ai creat. Acest lucru poate fi orice, de la chestionare sau instrumente (cum ar fi acest generator de culori logo), la diagrame interactive sau soluții unice de design web.
Potrivit Snap App, 88% dintre marketeri sunt de acord că, conținutul interactiv îi diferențiază de concurență. De asemenea, este de remarcat faptul că, conținutul interactiv duce la 4-5 ori mai multe vizualizări de pagina decât conținut static, datorită naturii sale „fulguratoare” și abordabile.
Dar cum poți utiliza conținutul interactiv în mod eficient și ce modalități există pentru a-l implementa? Să aruncăm o privire asupra motivului pentru care merită să investești în conținutul interactiv, precum și modul în care îți poți realiza cel mai bine potențialul pentru brandul tău.
Vizualele statice se bazează adesea pe metodologia de design încercată și testată pentru a muta lucrurile. Conținutul interactiv necesită gândire segmentată, pas cu pas și o abordare diferită a proiectării în ansamblu. Acest lucru înseamnă că permite o libertate mult mai creativă în realizarea celei mai bune campanii de marketing sau site-uri pentru clientul tău.
Creativitatea poate face diferența între un site web obișnuit și unul care rămâne în mintea utilizatorilor.
Indiferent dacă demografia ta țintă este formată din adolescenți, studenți sau vârstnici, conținutul interactiv va satisface cu siguranță nevoile lor. Motivul pentru asta este simplu: conținutul interactiv se bazează pe instinctul nostru de a îmbina legătura dintre privitor și conținutul însuși. Făcând clic pe acel buton stralucitor și primirea unei recompense, deși una mică, poate oferi clientului un sentiment de satisfacție suficient de puternic pentru a stimula conversia.
Trecând la partea tehnică a conținutului digital pentru o clipă, să discutăm SEO. Factorii de optimizare a motoarelor de cautare (SEO) au un rol important în popularitatea, traficul și conversiile site-ului. Unul dintre cele mai bune moduri de a stimula un rank înalt este diferențierea ofertei de conținut și determinarea persoanelor să fie active pe pagina ta, ceea ce poate fi obținut prin introducerea interactivității.
Folosirea elementelor interactive pe site-ul tău poate ajuta la o mai bună clasare SEO prin creșterea timpului mediu de vizitare a site-ului și prin reducerea bounce rate-ului (rata de părăsire a site-ului).
Acest lucru se întâmplă deoarece persoanele sunt mai interesate de conținutul tău și vor sta mai mult pe site pentru a explora și interacționa cu el. De exemplu, dacă ai un site de produse și adaugi o hartă interactivă care îi ajută pe utilizatori să găsească produsele lor favorite, acest lucru îi va face să rămână mai mult pe site și să exploreze mai multe produse, ceea ce poate duce la o rată mai mică de părăsire a site-ului și la o clasare mai bună în motoarele de căutare.
Vizualizarea datelor reprezintă o parte pivotantă a conținutului digital.Oamenilor le place pur și simplu să aibă numere și statistici reprezentate într-o manieră digerabilă și inteligibilă în timp ce navighează pe site-urile lor preferate. În această ordine de idei, conținutul interactiv poate fi utilizat pentru vizualizarea datelor infografice, graficelor, și a altor date numerice.
Acest lucru face ca informațiile să fie mai ușor de înțeles și mai atractive pentru utilizatori, ceea ce poate duce la o rată mai mare de reținere a informațiilor și la o experiență mai plăcută pentru utilizatori.
De asemenea, folosirea unor diagrame și infografii responsive (care se adaptează la dimensiunea ecranului dispozitivului) poate îmbunătăți experiența utilizatorului și poate contribui la o mai bună clasare SEO, deoarece acest lucru arată că site-ul tău este optimizat pentru diverse dispozitive.
Un exemplu de utilizare a unor diagrame și infografii responsive ar putea fi prezentarea datelor despre vânzările unui produs pe parcursul anului, sau a ratei de conversie a site-ului tău pe diferite dispozitive.
Cea mai directă formă de conținut interactiv se află în sondaje și chestionare. Nu ai nevoie de cunoștiințe extinse despre principiile de design sau web design pentru a crea acest tip de conținut interactiv pentru brandul său compania ta.
Site-uri precum Google Forms oferă formulare extinse, gata făcute, care pot fi trimise potențialilor clienți, parteneri prin e-mail sau prin distribuirea linkurilor. Trimite formularele, sondajele sau chestionarele la contactele tale sau distribuie-le prin rețelele de socializare pentru un plus de contact și conversii.
Poi folosi rezultatele pentru a optimiza produsele și serviciile tale și pentru a îmbunătăți experiența clienților. De exemplu, dacă un sondaj arată că mulți dintre clienții tăi. sunt nemulțumiți de procesul de plată online, poți lua măsuri pentru a îmbunătăți acest proces, cum ar fi adăugarea unei metode de plată suplimentare sau simplificarea formularelor de plată.
Chestionarele pot, de asemenea, să te ajute să înțelegi mai bine demografia clienților tăi și să-ți adaptezi produsele și serviciile în consecință.
Când vine vorba de interactivitate, ne gândim foarte rar către producția video ca fiind prima asociere. Cu toate acestea, tendințele recente arată o creștere a popularității atunci când vine vorba de videoclipuri interactive, care, fără îndoială, au fost influențate de site-uri de streaming în direct, cum ar fi Twitch.com. Cea mai recentă încercare la scară largă de videoclipuri interactive a venit sub forma Black Mirror: Bandersnatch.Filmul interactiv reprezintă peste 5 ore de conținut filmat, cele mai multe dintre ele fiind complet inaccesibile spectatorilor care iau decizii „greșite” în timpul vizualizării filmului. Vizionarea repetată este astfel încurajată, ceea ce duce la o creștere a conversiilor, a traficului și a implicării pe platforma Netflix.
Exemple de materiale video interactive pot include o prezentare de produs care permite utilizatorilor să exploreze diferite caracteristici ale produsului prin intermediul unui sistem de meniu sau prin optiuni de navigare.
De asemenea, poate fi folosit un videoclip care întreabă utilizatorul în mod regulat ce aleg să se întâmple în scenă, ceea ce îi permite să influențeze cursul acțiunii și să ia decizii care le determină experiența vizualizării.Acest tip de conținut poate fi utilizat pentru a face publicitate unui eveniment sau pentru a oferi o experiență personalizată utilizatorilor care vizitează site-ul tău web.
Testele de evaluare sunt foarte populare în mediul online și dintr-un motiv întemeiat. Aceste teste funcționează pe o bază de autoevaluare, ceea ce înseamnă că ai nevoie de foarte puține cunoștiințe de fond pentru a interacționa cu ele. Sunt extrem de abordabile și necesită foarte puțin timp pentru finalizare, ceea ce încurajează interacțiunea și conversia din perspectiva clientului.
Un exemplu excelent de conținut de evaluare interactivă este 16 Personalitati, un site web autoexplicativ care oferă o perspectivă de calitate a profilului personalității cuiva. Conținutul site-ului web este creat cu grafice vectoriale poligonale și culori luminoase, ceea ce înseamnă că încurajează vizual oamenii să-l folosească după bunul plac.
Este ușor de navigat și de completat, dar cel mai important oferă sfaturi acționabile și înțelepte după terminarea evaluării. Acest tip de conținut interactiv poate fi utilizat pentru a introduce noi produse pe piață sau pentru a atrage noi clienți din grupul de fani de pe social media sau de pe lista de e-mailuri.
Conținutul interactiv de e-mail vine de obicei cu link-uri care duc la pagini de produse, formulare de abonament sau alte metode de conversie. Un nivel ridicat de creativitate va fi necesar pentru încurajarea receptorul să facă clic pe link și pe urma să parcurgă oferta ta.Pentru a stimula interactivitatea, e-mailurile vin deseori la pachet cu gif-uri și animații, în funcție de industrie, brand și campania în cauză, care încurajează cititorii să ia măsuri specifice.Deși nu trebuie să exagerăm cu imagini flashy care induc epilepsie, gif-urile interactive și animațiile pot scoate cu adevarat e-mailul tău în evidența, în special în campaniile reci.Timpul de a trece pe conținut interactiv este acum!Indiferent dacă ești un designer independent sau un proprietar de afaceri care caută noi modalități de a-și dezvolta brandul, interactivitatea este întotdeauna o schimbare binevenită a ritmului de business. Indiferent de activitateata sau de industria în care te afli, conversiile vor juca un rol major în succesul și creșterea general.
Alege pachetul ideal pentru afacerea ta.
După achiziționarea pachetului dorit te vom contacta prin email pentru a stabili împreună următorii pași.