Ce ne pregătește anul 2020 în materie de optimizare SEO
Peisajul SEO este foarte dinamic. Sigur, unele lucruri rămân la fel: puneți cuvinte cheie relevante în titlurile voastre, faceți o prioritate optimizarea seo utilizatorilor de mobil etc.
Dar alte lucruri continuă să se schimbe într-o spirală care nu se termină niciodată. În acest an, Google, împreună cu alte platforme imense, încearcă din ce în ce mai mult să fie destinația finală a călătoriilor utilizatorilor lor.
Acest lucru, mai mult decât orice, definește tendințele majore SEO pentru 2020, deoarece acum trebuie să găsim cele mai bune modalități de a ramane efectiv în cadrul creat de Google.
Căutările cu clic zero sunt noile normale
Datorită unor astfel de funcții SERP, cum ar fi featured snippets, pachetele locale Google, graficele de cunoștințe și așa mai departe, mai mult de jumatate din toate căutările sunt acum „căutări cu clic zero”. Aceasta înseamnă că la întrebarea utilizatorului se raspunde pe SERP în sine, fără ca acesta să fie nevoit să facă clic pe nicăieri.
Ce facem?
- Nu intrați în panică. Luați în considerare ce fel de căutări sunt: sunt persoanele care vă caută adresa și numărul de telefon. Sau oameni care caută un răspuns la o întrebare rapidă și usoară. Probabil că acele clicuri particulare nu s-ar converti, deci nu ar trebui să fie afectate.
- Identificați ce cuvinte cheie vă pot aduce de fapt clicuri. Folosind Rank Tracker în combinație cu contul vostru de Google Search Console, puteți analiza ce cuvinte cheie ale celor pe care le optimizați pentru a vă aduce clicuri. În acest fel, vă economisiți mult timp și efort optimizând pentru interogări cu cuvinte cheie, cum ar fi „când”, „câți”, „în ce an” și așa mai departe.
Acestea sunt vitale pentru conținut, desigur, dar nu ar trebui să fie punctul central al eforturilor voastre de SEO.
Faceți tot posibilul pentru a optimiza pentru Rich și Featured snippets
În situația în care căutările cu clic zero sunt atât de răspândite, informațiile afișate în SERP în sine sunt acum mai importante ca niciodată. Două modalități excelente de a ieși în evidență este să obțineți Rich și Featured snippets.
Rich Snippets sau Fragmente Bogate – cele care, pe lângă titlu și descriere, arată imagini, vedete pentru recenzii, prețuri pentru produse, etc. – sunt mai ușor de obținut, dar vor aduce și îmbunătățiri CTR mai mici în comparație cu un fragment recomandat. Cu toate acestea, rezultatul vostru va fi mai vizibil, chiar dacă poziția voastră într-un SERP va rămâne aceeași.
Featured Snippets sau Fragmente Prezentate – un întreg bloc de informații care este afișat în partea de sus a unui SERP – aduc creșteri mari în CTR. Dar a obține unul este ceva mai complicat.
Ce facem?
- Obținerea ambelor tipuri de fragmente necesită, mai ales, ca datele voastre să fie structurate. Accesați WebSite Auditor și verificați dacă datele de pe site-ul voastre sunt deja structurate.
- Dacă nu este, consultați acest ghid despre cum să utilizați date structurate.
- Utilizați Rank Tracker pentru a găsi oportunități pentru fragmente recomandate. Nu cercetați doar cuvintele cheie pentru care v-ați clasat. Căutați în mod special cuvintele cheie pentru care concurenții voștrii au deja un fragment recomandat.
Retineți întotdeauna că nimic, inclusiv clasamentul pe primul loc, nu vă garantează de fapt să obtineți fragmente Rich sau Featured. În același timp, câștigurile potențiale merită absolut optimizate pentru ei.
SEO local se schimbă
Un număr mare de căutări cu clic zero menționate anterior sunt căutări locale pentru care rezultatele sunt afișate chiar în SERP, în așa-numitele pachete locale. Pentru dispozitivele mobile, un singur pachet local ar putea ocupa cât mai mult spațiu ca un întreg SERP arătat unui utilizator.
Ce facem?
Puteți acoperi un număr mare de căutări, în mare parte cele care conțin cuvinte cheie, cum ar fi „lângă mine” sau „adresa” și „număr de telefon” într-o singură clipă, prin crearea unei pagini Compania mea pe Google pentru compania voastră.
Dar asta ar trebui să fie doar începutul eforturilor voastre. Un număr mare de căutări nu se vor încheia pe pachetele locale. Oamenii care doresc să compare produse, să caute informații mai detaliate, etc., vor accesa în continuare site-ul vostru web, și acolo sunt practicile tradiționale SEO care devin importante.
Deci, un profil de backlink solid este esențial. Căutați ce tipuri de backlinkuri au concurenții și încercați să le obțineți pe cele pentru voi.
O caracteristică specifică a SEO local este că trebuie să aveți nu doar backlinkuri, ci și cele pe care Google le consideră autoritare la nivel local.
Și, desigur, nu uitați să vă urmăriți performanțele în clasamentul local. Rețineți că cea mai mică schimbare a locației va influența tipul de rezultate pe care le va obține utilizatorul. Pentru a căuta clasamentele pentru cuvintele cheie pe o stradă și o casă, ar trebui să utilizați un instrument de cercetare a cuvintelor cheie, precum Rank Tracker.
Inteligența artificială este aici pentru a rămâne
De ani de zile Google foloșeste algoritmi de învățare pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor lor cu căutarea și pentru a ajuta la evitarea paginilor web pline de cuvinte cheie. În 2020, acest lucru va fi mai important ca niciodată cu cel mai recent algoritm al Google, numit BERT.
Acum, din câte știm, Google folosește trei mecanisme: primul este Neural Matching, care prezintă sensul interogării. Al doilea este RankBrain, care ajustează SERP bazându-se pe datele colectate despre comportamentul utilizatorilor. Al treilea, nou-implementat BERT, este algoritmul care este utilizat pentru analiza structurii unei căutari pentru a întelege mai bine contextul în care sunt utilizate cuvintele cheie.
Ce facem?
În ceea ce privește potrivirea Neurala sau OART, nu putem face multe despre acești algoritmi – potrivirea Neurală este într-adevăr bucătăria interioară a Google, iar BERT necesită într-adevăr să scrieți conținut bun.
Însă RankBrain ar trebui să fie contabilizat foarte atent. Scopul aici nu este acela de a clasifica pur și simplu orice cuvânt cheie. Acum, și din ce în ce mai mult în viitor, potrivirea intențiilor este esențială pentru crearea de conținut de succes.
Deoarece chiar acum, clasarea pur și simplu fără intenția de potrivire vă va împiedica de la un numar imens de SERP-uri.
Pentru a întelege intenția de căutare corectă, trebuie să țineți mâna pe pulsul clasamentului în acest moment. Folosind software-ul Rank Tracker, monitorizați rezultatele pentru a vedea ce conținut exact Google consideră relevant pentru căutarile pe care doriți să le clasificați.
După ce ați determinat corect intenția din spatele interogărilor de căutare pentru care doriți să vă încadrați, creați conținutul care să corespundă intenției utilizatorilor voștri în căutarea lor
Construirea brandului ar trebui să fie o prioritate
O tendință vizibilă pentru orice marketer care lucrează astăzi este că social social este aproape mult mort. În timp ce publicitatea platită funcționează în continuare genial pentru social, faptul că tot mai multe companii o realizează, creează o tendință reală în care rentabilitatea investițiilor pentru anunturile platite va scădea.
Este evident în acest moment că anunțurile plătite vor deveni mai răspândite și mai scumpe pentru toți cei care vor să crească prin acea cale. În aceste condiții, conștientizarea brandului și crearea de branduri sunt în fruntea eforturilor marketerilor digitali. Pe de alta parte, mențiunile linkless devin din ce în ce mai importante, Google și Bing confirmând că acestea sunt utilizate ca semnale de clasare.
Ce facem?
În primul rând, trebuie să mergem să construim mențiuni relevante. Pentru 2020, trebuie să acordăm la fel de multă atenție creării de profiluri de link-uri de calitate, precum manipularea și gestionarea mențiunilor de brand linkless.
Utilizarea a ceea ce se numește ascultarea de social media, de exemplu, vă va permite să monitorizați fiecare mențiune a brandului vostru, dar chiar și a tipului de serviciu / produs pe care îl oferiți.
Acest lucru vă permite, în primul rând, să vă angajați direct cu clientela. În al doilea rând, vă oferă o oportunitate de a dezvolta conștientizarea mărcii, oferind public îngrijire clienților.
Vă ajută să informați persoanele care sunt de fapt interesate de produsul vostru cu privire la orice campanii sau promoții pe care le-ați putea desfașura etc.
Prin utilizarea instrumentelor de ascultare socială, marketerii sunt capabili să-și dezvolte conștientizarea mărcii printr-o interactiune directă cu baza de clienți, astfel încât aceasta nu ar trebui să fie eliminată de pe agenda marketingului digital.
Concluzie
De fiecare dată când marketerii cred ca au înțeles pe deplin optimizarea SEO, regulile încep să se schimbe. Un exemplu excelent este modul în care se schimbă SEO local. Astăzi, a avea Compania mea pe Google devine din ce în ce mai important pentru unele companii locale decât de a avea un site web, iar acesta este doar un simptom al unei tendințe mai mari.
Trebuie să menținem întotdeauna mâna pe puls, apoi să ne ajustăm munca la noile provocări cu care ne confruntăm, pentru a oferi cele mai bune rezultate posibile clienților noștri.
Ai nevoie de o Campanie de SEO?
Te putem ajuta să-ți crești pozițiile în rezultatele căutărilor de pe Google. Trimițe-ne un mail pe office@projectmedia.ro și începe chiar acum campania ta de SEO.
Cât durează o campanie de SEO?
SEO este un proces ce ar trebui facut în permanență, deoarece tot timpul vor aparea oportunități ce pot genera trafic și vânzări. Dar o campanie facută împreună cu o agenție de seo durează în mod normal între 6 – 24 luni, în funcție de numărul de cuvinte cheie și de gradul lor de concurență.
După cât timp se văd primele rezultate?
Unele schimbări se văd chiar foarte repede, și acestea sunt de obicei schimbările făcute pe site (optimizarea ON Site). Referitor la schimbările în poziționări, acestea încep să apară după primele 3-4 luni, dar nu sunt tot timpul definitive și pot fluctua foarte mult (ex: într-o zi site-ul este pe pagina 2, iar a doua zi sare pe pagina 10), asta datorită faptului ca roboții de la google indexează în continu informații noi despre site. Conform Google, în funcție de vechimea domeniului, articolele postate pot dura între 8 – 38 de săptămâni până sa fie indexate complet; de aceea chiar și după perioada celor 6 luni de optimizare, urmează încă o perioadă de min 3-4 luni până se văd rezultatele finale.
Cât costă o campanie de SEO?
Prețurile diferă de la proiect la proiect. Există unele pachete standard pentru diferite campanii, dar pentru o campanie personalizată, întrebarea nu ar trebuie sa fie ‘Cât costă?’, ci mai degraba ‘Cum și cu cât îmi va crește vânzările?’, astfel vei putea să deduci de la început dacă merită sau nu o campanie SEO.