Optimizare SEO | Firma Web Design TimisoaraCrearea unui site web reprezintă o adevărată provocare, mai ales dacă nu aveţi experienţă în domeniul web design-ului. Tocmai de aceea, în articolul de astăzi, cu ajutorul specialiştilor în web design din Timişoara, am pregătit un scurt ghid care să vă îndrume în obţinerea site-ului perfect. Haideţi să îl descoperim împreună!

Pasul 1: Alegerea domeniului

Înainte de a începe prelucrarea propriu-zisă a site-ului, este foarte important să vă alegeţi un domeniu de activitate. Astfel, veţi putea înţelege concret care este nişa în care urmează să activaţi. De asemenea, alegerea domeniului vă va indica şi gradul de seriozitate pe care va trebui ca pagina dumneavoastră să îl deţină. Spre exemplu, un site care prezintă anumite servicii pentru firme sau agenţii, va avea un aspect uşor mai profi, faţă de un magazin online, care necesită mai multă culoare, fiind mai apropiat de clienţi. Mai mult decât atât, pe lângă acestea, este esenţial să aveţi în minte şi piaţa căreia va urma să vă adresaţi. În cazul pieţei internaţionale, este recomandat să utilizaţi domeniul .com, în timp ce, dacă doriţi să vă adresaţi pieţei din România, puteţi opta şi pentru domeniul .ro. Deşi este o alegere subiectivă, agenţiile de web design vă recomandă să optaţi pentru domeniul .com, acest oferindu-vă posibilitatea de a vă adresa atât clienţilor de pe teritoriul ţării noastre, cât şi celor din afara graniţelor. În final, vă informăm că acest doemniu va trebui achziţionat anual, avân un cont de aproximativ 9-14 dolari anual.

Online Advertising

Pasul 2: Alegerea hostului

Dacă aţi ales domeniul pentru site-ul dumneavoastră, un alt pas foarte important pentru construirea unui web design pentru pagina pe care o deţineţi este reprezentat de alegerea hostului. Practic, fără alegerea unui host, domeniul ales nu are nicio valoare. Pentru persoanele începătoare, vă anunţăm faptul că hostul este un spaţiu pe care va urma să vă desfăşuraţi afacerea (în cazul nostru, site-ul). Dar, pentru obţinerea acestuia, nu trebuie să uitaţi faptul că va trebui să plătiţi o anumită sumă de bani lunar, în funcţie de tariful fiecărei firme. Putem asemăna această situaţie cu închirierea unei camere, pe care o puteşi amenaja cum doriţi, în urma achitării unei chirii lunare. Dar, pentru alegerea hostului, este foarte important să puneţi în balanţă toate beneficiile pe care firma respectivă (sau firmele respective) vi le pun la dispoziţie, iar mai apoi să faceţi alegerea potrivită. Este foarte important să ţineţi cont de toate facilităţile pe care le aveţi la dispoziţie, astfel încât să decideţi dacncât să decideţi dacă acestea se potrivesc cu afacerea dumneavoastră. Exact ca şi în cazul camerei de închiriat, despre care am menţionat, toate aceste facilităţi pe care le aveţi la dispoziţie reprezintă aşa-zisa mobilă, care va duce la confortul camerei noastre. Dacă acestea nu sunt de calitate, atunci nici camera nu va fi conform aşteptărilor. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul alegerii firmei care vă va furniza host-ul. Mai mult decât atât, ţineţi cont de faptul că un host de calitate vă va oferi o bună viteză de încărcare a site-ului, lucru esenţial dacă vă doriţi să ajungeţi pe prima pagină în topul căutărilor Google.

Pasul 3: Alegerea culorilor şi a tipului de design în funcţie de domeniul de activitate

După cum am menţionat şi la Pasul 1, înainte de a începe crearea propriu-zisă a afacerii, trebuie să ştim ce fel de afacere vrem să obţinem. Astfel, vom reuşi nu numai să creăm un site conform standardelor respectivei nişe de activitate, dar ne vom raporta la piaţă şi la concurenţă exact aşa cum trebuie. În plus, cu ajutorul domeniului de activitate, vom alege şi tipul de culori dar şi design-ul care să se potrivească perfect cu ceea ce dorim să oferim clienţilor. De exemplu, în cazul unui site care doreşte să prezinte anumite servicii, sau vă adresaţi unor firme sau companii (aşadar, un mediu profesional, business), vă recomandăm să alegeţi culori mai neutre, cum ar fi maro, negru, alb, diferite tonuri de gri, bleumarin. Pe de altă parte, dacă vorbim de un magazin online sau un site care se adresează publicului (cum ar fi magazinele de jucării, articole pentru copii), atunci este bine să alegeţi culori mai intense, astfel încât acestea să inspire dinamism şi energie. De asemenea, trebuie să ştiţi că fiecare culoare are anumite semnificaţii, printre care se numără roşul (atenţionare), portocaliul (accesibilitate), dar şi galbenul (veselie şi distracţie, jovialitate). Mai mult decât atât, în cazul design-ului, optaţi pentru unul uşor de lecturat, mai ales dacă deţineţi un blog în care articolele sunt cele care primează. Astfel, publicul-ţintă va găsi mult mai uşor produsul sau informaţia căutată, fără a petrece foarte mult timp în cadrul paginii web.

Optimizare SEO | Web Design Timisoara

Pasul 4: Alegerea structurii de meniu

Un alt pas foarte important în obţinerea unui site de calitate este reprezentat de meniul site-ului. Degeaba deţineţi un conţinut foarte bun al articolelor, dacă acestea nu pot fi descoperite într-un timp util. De asemenea, dacă facem referire la un magazin online, este foarte important ca produsele inserate în cadrul site-ului să fie structurate în funcşie de categoriile din care fac parte, iar această categorie trebuie inserată în cadrul mediului. Va sugerăm ca fiecare articol sau produs să poată fi inclus într-o categorie, astfel încât clienţii sau vizitatorii să poată găsi informaţia sau bunul dorit într-un interval de timp mult mai redus. În acest caz, puteţi opta pentru un meniu de tip hamburger, acesta fiind foarte apreciat şi preferat de publicul din mediul online. Mai mult decât atât, dacă prin intermediul site-ului dumneavoastră doriţi să vă adresaţi publicului tânăr, atunci acest tip de meniu reprezintă o alegere esenţială. Un alt avantaj al acestuia este reprezentat de aspectul pe care îl oferă întreg site-ului, acesta arătând mult mai profesionist, mai ales dacă aveţi multe categorii de ilustra în cadrul acestuia. Pe lângă acestea, înainte de a începe inserarea propriu-zisă a categoriilor site-ului, nu trebuie să uitaţi şi de subcategoriile pe care le puteţi insera pentru fiecare categorie. Pentru realizarea meniului, aveţi mare grijă la organizarea sa, pentru ca fiecare utilizator să găsească rezultatul dorit cât mai repede cu putinţă. Pe lângă acestea, inseraţi denumiri cât mai uşor de înţeles de orice vizitator, pentru a vă putea descoperi produsele şi serviciile într-un timp util.

Pasul 5: Alegerea informaţiilor pentru prima pagină

Prima pagină este foarte importantă, aceasta având calitatea de a menţine interesul activ al cititorului. De exemplu, dacă prima pagină este bine structurată, atunci utilizatorul va dori să descopere şi restul paginilor. În ceea ce priveşte structura acestei pagini, vă recomandăm ca aceasta să fie formată din trei părţi, printre care se numără antetul, corpul paginii şi subsolul. Antetul ar trebui să fie cuprins din titlul site-ului, subtitlul acestuia dar şi o imagine sau un fişier audio-video pentru un plus de culoare site-ului, acesta având rolul de a prezenta câteva detalii cu privire la afacerea dumneavoastră. În ceea ce priveşte numele site-ului, încercaţi să optaţi pentru unul clar şi concis, care să exprime exact ceea ce aveţi de oferit, dar totuşi, nu uitaţi şi de puţină originalitate. În subtitlu, puteţi opta pentru o scurtă descriere a afacerii, prin care să ilustraţi ceea ce aveţi de oferit publicului-ţintă. În cadrul corpului paginii, nu uitaţi să introduceţi beneficiile şi serviciile oferite, însă într-o manieră cât mai organizată şi uşor de citit. De asemenea, printre acestea, puteţi opta şi pentru câteva îndemnuri la acţiune, pentru a stârni mai mult interesul şi curiozitatea utilizatorului. Mai mult decât atât, puteţi insera şi câteva recenzii ale foştilor clienţi pe care i-aţi avut, pentru a oferi un plus de siguranţă dar şi câteva dovezi, cum ar fi premii sau diplome obţinute. În final, în cadrul subsolului paginii, nu uitaţi să inseraţi câteva informaţii despre drepturile de autor, date de contact, dar ki link-uri către alte pagini cum ar fi ANPC, acesta fiind obligatoriu.

Pasul 6: Structurarea informaţiilor pentru paginile de interior

Dacă prima pagină a ieşit exact aşa cum ar trebui, nu trebuie să vă culcaţi pe o ureche. Aşadar, acordaţi aceeaşi atenţie şi paginilor următoare, în special dacă deţineţi un blog. Încercaţi ca informaţia din cadrul fiecărui articol să fie cât se poate de structurată şi organizată, astfel încât să fie uşor de lecturat.. De asemenea, vă sugerăm să renunţaţi la termenii greoi, ce nu pot fi înţeleşi, iar în cazul în care este absolut necesar să îi aduceţi în discuţie, nu uitaţi să îi explicaţi în câteva rânduri sau cuvinte. Mai mult decât atât, pentru un plus de organizare, recomandarea noastră este să alegeţi o strucutră bazată şi pe subtitluri. De exemplu, dacă informaţia pe care urmează să o transmiteţi poate fi împărţită în mici părţi, atunci atribuiţi câte un mic titlu fiecărei părţi. Astfel, cititorul va ajunge mult mai uşor la informaţia dorită, fără să fie obligatoriu să citească rând cu rând articolul furnizat. În plus, nu uitaţi ca subtitlurile, dar şi titlul articolului să fie scrise îngroşa, tot pentru un plus de organizare. Aşadar, o organizare corespunzătoare şi un subiect incitant reprezintă unul dintre cele mai bune soluţii atunci când vă doriţi un site de succes.

Optimizare SEO | Web Design eCommerce

Pasul 7: Optimizarea imaginilor

După cum bine ştiţi, un site web este format şi din imagini şi nu doar din cuvinte. Cu toate acestea, alese necorespunzător, imaginile (sau orice fel de fişier video sau audio) pot avea un impact negativ asupra vitezei de încărcare a site-ului. De aceea, este foarte important ca acestea să fie cât mai bine optimizate, pentru a nu afecta buna derulare a paginilor web. Aşadar, dacă site-ul dumneavoastră nu are o viteză prea bună de încărcare, cel mai probabil imaginile au o parte de pagini. Pentru a îndeplini şi acest pas, este foarte important să comprimăm imaginile, mai exact, să eliminăm toate informaţiile inutile în legătură cu imaginea respectivă. Printre acestea se numără informaţiile legate de aparatul folosit, lentila folosită, dar şi alte detalii deloc importante. Aşadar, ştergând aceste informaţii, imaginea noastră va ocupa un spaţiu mult mai mic (comprimarea reduce aproximativ 40% din spaţiul deţinut de imagine), fără a-i distruge în vreun fel calitatea. Mai mult decât atât, o altă metodă pentru a vă optimiza imaginile este legată de dimensiunile acestea. De cele mai multe ori, o imagine care ocupă un spaţiu semnificativ, poate fi redimensionată, fără a avea un impact foarte mare asupra scopului său. Pentru a vă oferi şi un mic standard, dacă îl putem numi aşa, recomandarea noastră este ca dimensiunea imaginii inserate în cadrul site-ului să fie de aproximativ 750 de pixeli, astfel încât să nu afecteze în niciun fel viteza de încărcare a paginilor.

Pasul 8: Implementarea formularelor de contact şi a butoanelor call to action

Formularele de contact au devenit din ce în ce mai prezente în cadrul site-urilor, fie că vorbim de cele personale, fie că vorbim de cele mai business. De aceea, este foarte important ca aceste formulare să fie cât mai bine create, astfel încât utilizatorii să poată lua legătura cu dumneavoastră în cel mai scurt timp. Vă recomandăm ca acestea să fie funcţionale, deci, în cazul în care veţi primi un mesaj, dumneavoastră să reuşiţi să răspundeţi în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, încercaţi ca acesta să fie cât mai bine creat, aşadar, renunţaţi la toate rubircile inutile, care nu vă pot furniza noi informaţii cu privire la utilizator. Astfel, veţi economisi timp preţios atât pentru dumneavoastră, cât şi pentr utilizator. În final, nu uitaţi să mulţumiţi utilizatorului pentru completarea formularului, astfel încât acesta să capete o formă mult mai prietenoasă. Aşa cum am menţionat şi în subtitlu, nu uitaţi să implementaţi şi diferite butoane call to action, tocmai pentru a stimula utilizatorul să vă descopere site-ul. Aşa cum am menţionat şi la paşii anteriori, este foarte importantă culoarea dar şi designul acestor butoane, mai ales dacă doriţi să transmiteţi un anumit mesaj publicului. De asemenea, fiţi cât se poate de creativi, pentru a aduce un plus de prospeţime şi jovialitate paginii, iar pentru acest pas, vă puteţi folosi de efectele puse la dispoziţie. Cu siguranţă veţi motiva publicul să vă cunoască mai mult afacerea.

Pasul 9: Introducerea de testimonial

Un alt pas foarte important, ce poate creşte popularitatea site-ului dumneavoastră este reprezentat de introducerea de testimonial. Datorită credibilităţii acestora, sunt şanse foarte mari de a vă creşte rata de promovare a paginii web, fiind totodată o altă manieră de abordare a afacerii pe care o deţineţi. Cu toate acestea, elaborarea unui testimonial este o etapă destul de dificilă, tocmai pentru a fi suficient de convingător. Aşadar, vă recomandăm să alegeţi cu mare grijă întrebările ce urmează a fi adresate. Pentru un plus de credibilitate, nu uitaţi să ilustraţi şi o fotografie cu persoana care v-a oferit răspunsurile la întrebările adresate. Mai mult decât atât, puteţi opta şi pentru o celebritate, care să fie în concordanţă cu produsele sau serviciile oferite. De exemplu, dacă ml dumneavoastră comercializează produse sport, puteţi opta pentru o persoană celebră care este pasionată de acest domeniu. Astfel, publicul va fi convins de faptul că respectiva celebritate v-a testat produsele, astfel că părerea expusă este una sinceră. De asemenea, dacă aţi bifat şi acest pas, nu mai rămâne decât să introduceţi testimol în cadrul site-ului dumneavoastră. Pentru acest pas, vă sugerăm să alegeţi o poziţie destul de vizibilă, pentru ca publicul să îl poată vedea. Aşadar, optaţi pentru o poziţie potrivită, deci nu la finalul paginii, căci sunt şanse foarte mari ca utilizatorul să nu lectureze până în acel punct.

Pasul 10: Implementarea unei rubrici de blog

Blog-urile au reuşit să câştige tot mai multă încredere în rândul publicului, având rolul de a informa mai mult cititorul şi de a-l convinge despre anumite produse sau servicii, fără a folosi maniere mult prea sufocante pentru client. De aceea, în cadrul acestor blog-uri este esenţial să dezbateţi anumite subiecte cu privire la serviciile pe care le oferiţi, prezentând eventual şi câteva soluţii pe care să le aplicaţi chiar şi dumneavoastră acasă. În cazul în care doriţi să comercializaţi produse, cu ajutorul acestor pagini, puteţi ilustra mai în detaliu scopul şi beneficiile acestora. Aşadar, analizaţi cu mare atenţie nişa în care activaţi, iar mai apoi alegeţi-vă cu grijă subiectele ce urmează a fi dezbătute. De asemenea, în cazul în care doriţi să implementaţi o astfel de rubrică, nu uitaţi să o menţineţi activă în permanenţă, eventual formându-vă un program de postat al articolelor. Puteţi opta pentru un articol săptămânal sau câteva articole lunare. Cu toate acestea, încercaţi să respectaţi perioada de încărcare al articolelor, pentru a nu pierde numărul de vizitatori al site-ului. Mai mult decât atât, o rubrică de blog bine organizată şi implementată, va aduce un plus de strălucire nu numai web design-ului, ci şi popularităţii afacerii dumneavoastră.

În final, sperăm că cei 10 paşi special creaţi pentru a avea un web design de calitate să vă ajute în crearea site-ului perfect. Deşi poate că iniţial părea imposibil, suntem convinşi că după analizarea ghidului, veţi reuşi să duceţi la bun sfârşit acest pas foarte important pentru viitorul afacerii, pe care o deţineţi. În plus, nu uitaţi să aveţi puţină răbdare, până la urmă, creăm un site de succes, nu-i aşa?