Marketing

Ce este Marketingul Online

makreting online definitie 2020 4În termeni cei mai fundamentali, marketingul online este pur și simplu marketing care se întamplă pe canale digitale. (Destul de evident, nu?) Dar ce înseamnă asta? În ce fel diferă marketingul online de cel tradițional? Și de ce este ceva ce ar trebui să luații în considerare pentru afacerea ta? Iată tot ce trebuie să știți.

o DE CE vrei să folosești marketingul online?

o Care este targetul vostru?

o CE conținut veți crea?

o UNDE veți distribui conținutul online?

o CUM îți aduci la viață conținutul într-un mod eficient?

Ce este marketingul online?

makreting online definitie 2020

Marketing online” este practic orice formă de marketing care utilizează instrumente și canale digitale.

Timp de zeci de ani, echipele de marketing au extras aceeași rețetă veche de copii TV, reclame tipărite și panouri publicitare pentru a le informa clienții despre produsele și serviciile companiilor lor și pentru a-i convinge să-și cheltuiască banii. Apoi internetul a aparut în anii 90 și numărul de site-uri web a explodat. Noile canale apărute, cum ar fi Facebook în 2004 și Google în 2007, au creat o arena cu totul nouă pentru marketing.

În primele zile, abordarea marketingului online a fost aceeași că și abordarea tradiționala de marketing, folosind doar noile canale: discutați despre produsele voastre pe propriul site web, difuzați câteva reclame banner pe alte site-uri web populare și publicații online (la fel ca anunțurile tipărite în reviste) și apoi vindeți produsele sau serviciile în același mod în care le-ați vândut întotdeauna. Cu timpul, marketerii și-au dat seama că online-ul oferea un mod cu totul nou de interacțiune și vânzare către clienți și ca a solicitat o abordare mult diferită (mai mult despre asta într-un minut).

O altă schimbare este ca departamentele de marketing obișnuiau să aibă o echipă digitală care era separată de echipa tradițională care lucra la televizor și tipărire. Astăzi, tot ce este în marketing este online și trebuie să fie complet integrat în strategia de marketing generală a companiei voastre.

De ce este important marketingul online pentru afacerea voastră?

makreting online definitie 2020 3

Nu trebuie să fiți un expert digital pentru a ști că, clienții voștri petrec foarte mult timp (și bani) online în aceste zile. Caută pe Google, defilează prin newsfeed-urile lor, postează selfie-uri pe Instagram și discută cu prietenii pe WhatsApp. Asta înseamnă că afacerea ta și campaniile tale de marketing trebuie să fie prezente si in aceste momente.

Marketingul online poate fi mai eficient decât marketingul în masa tradițională:

  • Va permite să vă concentrați timpul și banii pe locul în care clienții voștri își petrec timpul și banii. (De asemenea, nivelează terenul de joc între companiile mari și cele mici, deoarece puteți obține o mulțime și vă puteți distinge cu adevărat împotriva concurenților voștri fără un buget publicitar masiv.
  • Este mult mai direcționat și poate fi „hiper-personalizat” către o țintă foarte specifică.
  • De asemenea, este foarte rapid și flexibil. Puteți crește sau micșora cu ușurință suma pe care o cheltuiți de la o zi la alta și puteți rula cu o idee dacă decolează sau o reporniți dacă vedeți că nu generează nicio implicare.

Cum să începeți cu marketingul online?

Pentru a începe cu marketingul online – dacă începeți cu adevărat de la zero – trebuie să vă puneți la dispoziție elementele de bază, nu atât de sexy-dar-atât de importante. Asta înseamnă:

  • Construirea unui site web optimizat pentru utilizator (ușor de navigat și cu un mesaj clar), pentru diferite dispozitive (funcționează pe toate telefoanele mobile și dimensiunile ecranului) și pentru motoarele de căutare (ajutând Google să-ți găsească conținutul).
  • Cultivarea unei prezențe pe rețelele de socializare, care ar putea fi o simplă pagină a companiei pe LinkedIn pentru început, o pagină de Facebook, un cont Instagram – sau toate cele trei.
  • Investiți în unele reclame plătite – câteva anunțuri de bază pe Facebook sau Google – pentru a face ca mai mulți oameni să vadă ce anunțați.

Dacă îți lipsesc aceste informații de baza, atunci întoarce-te pe tabloul de desen și petreceți ceva timp pentru a obține fundațiile în loc inainte de a trece la lucrurile distractive. Când ești gata, poți începe să experimentezi cele mai noi tendințe în strategie, proiectare și execuție.

Bazele marketingului online:

DE CE vrei să folosești marketingul online?

Primul pas înainte de a face ceva este întotdeauna să întelegeți de ce o faceți. Care este viziunea voastră generală pentru afacere? Care sunt obiectivele tale pentru acest an? Care sunt obiectivele specifice când vine vorba de marketing și ce rol va juca marketingul online?

Marketingul online vă poate ajuta să atrageți un public mai mare către compania și mesajul vostru; conectați și construiți relații cu acele perspective, transformându-i în fani ai brandului vostru; și în cele din urmă vindeți mai multe produse și servicii pe masură ce îi convingi pe oameni cât de uimitori sunteți. Deci, care va fi accentul tău? (și nu, nu puteți face totul – cel puțin nu o dată!)

Planificați clar ce doriți să obțineți din marketingul vostru online înainte de a vă arunca în Facebook sau Instagram, videoclipuri sau articole și/sau alte formate.

Pe cine vizați?

makreting online definitie 2020 2

Pentru a ajunge la potențialii voștri clienți, trebuie să știți mai întâi cine sunt acei clienți! Ce ințelegi despre ei? Ce vor ei? Cu ce ​​probleme se confruntă? De ce au nevoie? Mai practic: unde stau?

Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să creați conținut și să alegeți canale care vă pun în fața persoanelor potrivite, la momentul potrivit și cu un mesaj care le este relevant și semnificativ.

CE conținut veți crea?

Marketingul online nu se referă la campanii publicitare mari care să le spună oamenilor să-ți cumpere produsul.

În schimb, este vorba despre conținut: crearea și distribuirea conținutului care atrage publicul către brandul vostru, adaugă valoare și creează încredere cu potențialii voștri clienți, apoi îi convinge că produsele și serviciile voastre oferă cea mai bună soluție la problemele lor.

Conținutul vostru ar trebui să stea în spațiul magic unde brandul vostru se suprapune cerințelor cliențiilor voștri și ceea ce doresc să știe. Aceasta înseamnă că veți transmite mesajul vostru iar clientul va fi de fapt interesat de ceea ce aveți de spus.

Ultimele tendințe de conținut digital

  • Producția video: Facebook, YouTube, Instagram … Toate marile platforme împing video și asta înseamnă că videoclipurile vor fi văzute automat de mai multe persoane decât articole și imagini frumoase. Videoclipul este, de asemenea, o modalitate excelentă de a vă angaja și de a vă conecta emoțional cu publicul, astfel încât să puteți arunca o privire asupra modului în care puteți începe să creați videoclipuri pentru social media.
  • Video în direct: streaming-ul în direct crește rapid. Această formă de videoclip este împinsă de canalele majore, întrucât face ca oamenii să nu fie doar vizionați, ci și să comenteze și să le distribuie. Să transmiți în direct aduce un sentiment de imediatitate (se întamplă chiar acum!) și emoție și restrânge decalajul dintre public și compania ta.
  • „Micro-conținut” și povești: într-o epocă în care atenția este mai scurtă ca niciodată („Veverița!”), Conținutul de formă scurtă merge foarte bine. Un exemplu bun este creșterea „poveștilor” pe Facebook și Instagram – iar veștile bune pentru voi sunt că postarile mai scurte durează mai puțin!
  • Conținut de formă lungă: Așteptați, ce? Da, precum și conținutul mai scurt, vedem conținut și mai lung. Gândiți-vă la Netflix bingeing, la sesiuni lungi YouTube și la noua platformă IGTV pe Instagram, unde puteți încărca videoclipuri mai lungi pentru a spune mai multe despre o poveste.
  • Conținut interactiv: Obiectivul tău este de a obține un public foarte distras și pasiv să înceteze derularea și să petreacă un moment sau două cu brandul tău. Poveștile Instagram sunt din nou un exemplu bun, deoarece va permit să folosiți tot felul de autocolante, sondaje și întrebări pentru a obține un răspuns.

UNDE vei distribui conținutul online?

makreting online definitie 2020 5După ce știți ce conținut veți crea, trebuie să decideți unde îl veți publica. Nu este la fel de simplu ca să încărcați un videoclip sau o postare pe blog pe Facebook. De asemenea, nu este foarte eficient să postați aceeași bucată de conținut pe fiecare canal în același format. Trebuie să alegeți canalul potrivit în funcție de obiectivul vostru, tipul de conținut pe care l-ați creat și locul în care publicul țintă este prezent.

Ultimele tendințe ale canalului

  • Grupuri Facebook: odată cu schimbarea algoritmului, astfel încât paginile și postările de pagini să fie mai puțin afectate, Facebook s-a concentrat mai mult pe grupuri – și ar trebui să faceți la fel. Grupurile vă pot ajuta să construiți o comunitate implicată de fani autentici ai mărcii dvs.
  • Influencer Marketing: Parteneriatul cu persoane care sunt văzute ca modele de urmat sau experți pentru publicul țintă poate fi o modalitate excelentă de a influența acea audiență pentru a-ți consolida brandul. Trebuie doar să te asiguri că faci acest lucru în mod transparent și autentic (a se vedea numarul 5 de mai jos!).
  • Aplicații de mesagerie socială: clienții voștri petrec din ce în ce mai mult timp pe aplicații precum WhatsApp și Messenger. Majoritatea brandurilor nu au început marketingul pe aceste canale până acum, dar dacă doriți să fiți un inovator, există o mulțime de potențial acolo pentru a construi relații mai directe și mai semnificative cu publicul vostru
  • Inteligența artificiala (AI): Nu, roboții nu preiau lumea (încă), dar utilizând chat-uri pentru a raspunde la mesajele clienților vă pot elibera echipa pentru a lucra la priorități mai mari. De asemenea, întreprinderile încep să se uite la modul în care își pot optimiza conținutul pentru căutarea vocală și lansează „abilități” specifice mărcii pe asistenți virtuali precum Alexa.
  • Compania mea pe Google: Toata lumea știe că Google este important și că o dezvoltare mai nouă trebuie luată în considerare este crearea și optimizarea listării voastre pe Compania mea pe Google. Nu este la fel de interesant ca AI, dar vă va oferi o prezență de căutare mai puternică, în special pentru căutarea și hărțile locale.

CUM îți vei aduce conținutul în mod eficient?

Când un canal este nou, afacerile care sar pe el imediat obțin rezultate mari cu puțin efort. Acum, că marketingul online este destul de matur și din ce în ce mai multe companii s-au trezit la importanța conținutului, există destul de mult conținut.

Într-un spațiu aglomerat, în care toată lumea este bombardată cu mesaje de marketing în fiecare zi și există reglementări mai stricte cu privire la confidențialitatea datelor, modul în care îți execuți strategia este la fel de important ca strategia în sine.

Cele mai bune practici actuale

  • Distribuție în timpul creării: Majoritatea firmelor sunt acum ocupate cu crearea de conținut și asta înseamnă că trebuie să muncești și mai mult pentru că acel conținut să fie vazut. Nu postați o singură dată și credeți că este suficient – trebuie să publicați, să promovați și să publicați din nou pe toate canalele.
  • Implicarea mai presus de audiența largă: în primele zile, ați fost încântați să obțineți o mulțime de like-uri pe pagina de Facebook. Astăzi, numarul de fani este mai puțin important decât numărul de fani cu adevărat activi, persoanele care văd, se angajează și răspund la conținutul vostru. Acestea sunt valorile pe care ar trebui să le analizați.
  • Personalizare: Oamenii sunt sătui de marketing în masa și doresc conținut personalizat și mesaje care le vorbesc direct. Uitați-vă la cum puteți să aduceți o notă personală și să vă implicați de la unul la unu. (Puteți utiliza chiar și chatbots pentru a vă ajuta să vă extindeți.)
  • Autenticitate: clienții voștri, în special faimoșii Millennials și generațiile de după aceștia, sunt cinici în privința întreprinderilor prea promițătoare și subcontractante. Ei preferă onestitatea și a fi „adevărați” decât perfecțiunea și a fi „fals”, așa că încercați să încercați asta în marketing.
  • Transparența: Având în vedere grijile fiecăruia în legatură cu hackingul și folosirea greșită a datelor lor, clienții pun din ce în ce mai multă valoare pe o abordare cinstită și deschisă, unde este clar ce va face o afacere cu datele lor și de ce. Asigurați-vă că respectați toate reglementarile, dar mai mult decât atât, asigurați-vă că puneți mai întâi interesele clientului.

Ai nevoie de ajutor în marketing online?

Te putem ajuta să îți poziționezi afacerea în online astfel încât să obții cât mai multe vânzări și lead-uri.

Call Now ButtonHai sa vorbim :)