Ce este Marketing-ul bazat pe performanță
Marketing

Ce este Marketing-ul bazat pe performanță

Marketing

Ce este Marketing-ul bazat pe performanță

Care este singurul lucru pe care îl doriți de la orice campanie de marketing online?

Rezultate. Fie că este vorba de clicuri pe anunțuri sau de vânzări crescute, fiecare agent de marketing de succes are în minte un obiectiv de performanță.

Problema? Nu obțineți întotdeauna rezultatele dorite. Uneori, marketingul eșuează și rămâi să plătești pentru o campanie care nu a avut rezultate.

Nu ar fi grozav dacă ați plăti doar pentru campanii de succes? Dacă ai plăti doar atunci când o strategie a dat rezultatele pe care le doreai?

Ei bine, este posibil, dacă oferiți o șansă marketingului bazat pe performanță. Permiteți-ne să vă descriem cum funcționează, astfel încât să puteți decide dacă este o modalitate viabilă de a derula următoarea campanie de marketing online.

Ce este Marketing ul bazat pe performanță
Ce este Marketing ul bazat pe performanță

Ce este marketingul bazat pe performanță?

Marketingul performanței este în esență marketing „bazat pe rezultate”. În loc să plătiți pentru servicii de marketing lunar sau anual, plătiți doar atunci când obțineți rezultatele pe care le căutați.

Despre ce fel de rezultate vorbim, totuși? Ei bine, rezultatul ar putea fi orice măsurabil, inclusiv:

  • instalări de aplicații
  • vizualizări ale reclamelor
  • clicuri pe pagină
  • descărcări demo
  • clicuri pe anunțuri
  • implicarea în rețelele sociale
  • vânzări

Specialiştii în marketing pot folosi aceste rezultate pentru a lua decizii rapide, fie că înseamnă schimbarea unei strategii de marketing, ajustarea cuvintelor cheie sau experimentarea cu noi formate de anunţuri.

În cele din urmă, marketingul bazat pe performanță ajută la stimularea creșterii afacerii.

Dacă căutați oameni care să întreprindă acțiuni specifice și nu doriți să plătiți decât dacă aceste obiective sunt îndeplinite, atunci structura bazată pe performanță ar putea funcționa.

Există limitări ale marketingului bazat pe performanță? Sigur.

În primul rând, este mai puțin util pentru obiective mai generale care durează mult timp să se materializeze, cum ar fi construirea unei prezențe de brand online.

Există un motiv simplu pentru aceasta: nu există o singură valoare pe care să o poți folosi pentru a urmări un obiectiv pe termen lung. Succesul depinde de mulți factori și este nevoie de timp pentru a ști dacă campaniile tale au dat roade.

Acestea fiind spuse, puteți utiliza marketingul de performanță pentru campanii mai mici care oferă informații imediate pentru a vă ajuta să informați strategiile de marketing pe termen lung. De exemplu, urmărirea vizualizărilor de pagină și a urmăritorilor din rețelele sociale poate arăta dacă ajungeți la mai multe persoane online.

Care sunt beneficiile marketingului bazat pe performanță?

Așa funcționează marketingul bazat pe performanță. Merită explorat, totuși? Poate. Iată patru moduri în care marketingul bazat pe rezultate aduce beneficii marketerilor și companiilor.

Măsurători simplificate

Unul dintre lucrurile grozave despre marketingul performanței este măsurabilitatea.

  • Experții în marketing pot evalua rapid valorile cheie pentru a măsura succesul campaniei. Ei își pot optimiza strategia pe baza rezultatelor tangibile.
  • Proprietarii de afaceri, dacă știu să interpreteze datele, pot folosi rezultatele pentru a decide unde să-și concentreze eforturile de marketing.

O abordare bazată pe performanță vă poate ajuta să evaluați direct performanța afacerii, mai ales dacă examinați datele în mod regulat și utilizați rezultatele pentru a vă ajusta campaniile.

Perspective îmbunătățite

Marketingul bazat pe rezultate oferă o imagine cuprinzătoare asupra modului în care strategiile de marketing funcționează la un nivel granular. De exemplu, puteți urmări:

  • progresul pâlniei de vânzări
  • performanța reclamelor în rețelele sociale
  • Implicare CTA

Cu cât aveți mai multe informații disponibile, cu atât este mai ușor pentru marketeri și companii să ia decizii precise, bazate pe date, pentru a stimula creșterea pe termen lung.

În plus, dacă utilizați instrumente sau software de marketing online, puteți monitoriza toate aceste date dintr-un singur tablou de bord, ceea ce vă oferă o imagine mai largă asupra succesului general al campaniei.

Riscuri mai mici

Din punct de vedere al afacerii, există mai puțin risc financiar cu marketingul de performanță decât alte modele.

Puteți lua decizii pe baza unor date exacte, ceea ce vă îmbunătățește șansele de a rula campanii de succes. În plus, deoarece nu veți pierde bani într-o campanie eșuată, vă puteți crește rentabilitatea investiției în timp.

Transparență sporită

Transparența este unul dintre beneficiile majore ale marketingului bazat pe performanță – și merge în ambele sensuri.

  • În calitate de marketer, îți cunoști obiectivele. Știți exact ce trebuie să faceți pentru a obține rezultate pentru client, astfel încât este mai probabil să le îndepliniți așteptările.
  • Dacă sunteți proprietarul unei afaceri, beneficiați de condiții de plată clare și transparente. Dacă nu obțineți rezultatele dorite, nu cheltuiți un dolar.

Care sunt dezavantajele marketingului bazat pe performanță?

În mod clar, marketingul bazat pe rezultate are câteva puncte avantajoase grozave. Cu toate acestea, la fel ca orice altă strategie de marketing, există și câteva dezavantaje.

S-ar putea să-ți uiți prioritățile

Marketingul de performanță se referă la rezultate rapide. Dacă sunteți prea concentrat pe obiectivele pe termen scurt, cum ar fi mai multe afișări sau clicuri pe anunțuri, este ușor să pierdeți din vedere obiectivele de afaceri generale.

Sigur, ați putea obține o rentabilitate rapidă a investiției dacă derulați eficient o campanie bazată pe performanță. Cu toate acestea, s-ar putea să nu se traducă în profitabilitatea afacerii pe termen lung decât dacă rămâneți concentrat asupra obiectivelor mai mari.

Există un risc mai mare de fraudă

Marketingul bazat pe performanță duce uneori la practici dubioase care dau iluzia unor rezultate rapide. Cu alte cuvinte, există un risc crescut de „fraudă publicitară”.

De exemplu, unele companii de marketing lipsite de etică ar putea folosi roboți. Acești roboți efectuează clicuri pe anunțuri, care generează trafic fals sau afișări false.

Frauda publicitară ca aceasta nu este întotdeauna ușor de detectat, dar vă poate afecta serios eforturile de marketing. Ai rămas să plătești pentru rezultate frauduloase care nu te apropie de atingerea obiectivelor de marketing!

Rezultatele întârziate pot cauza probleme

Scopul marketingului bazat pe performanță este de a genera rezultate.

Dacă nu obțineți datele de care aveți nevoie, atunci strategia generală de marketing are de suferit. S-ar putea să descoperi că plătești pentru rezultate care nu sunt disponibile în intervalul de timp dorit, ceea ce înseamnă că irosești bani.

Ar trebui să folosesc marketingul bazat pe performanță?

Încă nu ești sigur dacă marketingul bazat pe performanță este potrivit pentru compania ta? Ei bine, există câteva moduri de a afla dacă acest tip de strategie se aliniază cu obiectivele mărcii tale.

Să le descompunem.

Vă puteți permite Marketing bazat pe performanță

Luați în considerare cu atenție propriul buget de marketing și limitările fluxului de numerar înainte de a vă înscrie pentru marketing bazat pe performanță.

Deși plătiți doar pentru rezultate, există încă un risc economic implicat și, dacă sunteți o companie nouă, tehnicile de marketing gratuite pot fi o opțiune mai bună.

Dacă sunteți mai bine stabilit, ar putea avea sens să rămâneți cu structuri de prețuri mai tradiționale, cum ar fi plăți lunare sau anuale, în funcție de nevoi.

Compania are o prezență digitală solidă

Dacă încercați să construiți o prezență a mărcii online, marketingul bazat pe performanță poate să nu fie pentru tine.

De ce? Ei bine, te bazezi pe oameni care iau acțiuni specifice. Dacă nu aveți deja o prezență puternică online, este posibil să nu obțineți suficienți oameni care să ia măsuri, cum ar fi descărcări de aplicații, pentru a face marketingul bazat pe rezultate să funcționeze.

În acest moment, vei fi mai bine servit concentrându-te pe tactici care îți creează cunoașterea mărcii.

Înțelegeți aspectele tehnice implicate

Plătești doar pentru rezultate. Sună simplu, nu? Este, dar trebuie să înțelegeți aspectele tehnice implicate în obținerea acestor rezultate.

Dacă nu știți cum să jonglați cu datele din diferite surse, cum ar fi marketingul de influență, reclamele plătite și traficul web, nu veți ști cum să utilizați eficient rezultatele.

Asigurați-vă că vă simțiți confortabil să interpretați datele și să perfecționați strategiile de pălărie albă înainte de a încerca marketingul bazat pe performanță.

Compania are nevoie de rezultate rapid

Aveți nevoie de rezultate rapide și măsurabile dintr-o singură campanie? Apoi, marketingul bazat pe performanță ar putea funcționa pentru companie.

De exemplu, să presupunem că încercați să desfășurați o campanie virală sau că testați câteva versiuni ale aceluiași anunț. Marketingul bazat pe performanță vă oferă datele exacte, în timp real, de care aveți nevoie pentru a lua decizii de afaceri eficiente.

Sfaturi pentru a profita la maximum de marketingul bazat pe performanță

La fel ca orice altă strategie, marketingul bazat pe performanță funcționează cel mai bine dacă aveți un plan solid. Iată patru sfaturi care vă vor ajuta să profitați la maximum de marketingul bazat pe performanță.

Obțineți claritate asupra obiectivelor

Înainte de a începe să urmăriți orice valoare, setați obiective solide. Cunoaște-ți obiectivul, creează un plan și stabilește un calendar. În caz contrar, riști să plătești pentru rezultate care nu îți servesc de fapt obiectivele.

Marketingul bazat pe performanță ar trebui să facă parte din strategia ta generală; nu este un substitut pentru un plan de marketing complet. Asigurați-vă că rezultatele pe termen scurt vă apropie de obiectivele mai mari de afaceri.

Definiți-vă cele mai importante cuvinte cheie

Acum că vă cunoașteți obiectivele, alegeți cele mai bune cuvinte cheie care să vă ajute să le atingeți. Nu sunteți sigur cum să alegeți un cuvânt cheie? Din fericire, există o mulțime de instrumente care să vă ajute. Puteți începe cu instrumente pentru cuvinte cheie precum Ubersuggest:

Sfaturi pentru a profita la maximum de marketingul bazat pe performanță – Definiți-vă cele mai importante cuvinte cheie cu Ubersuggest
SEMrush și Moz sunt alte instrumente utile de analiză a cuvintelor cheie pe care le puteți testa pentru următoarea campanie.

Iată un punct important de reținut: nu vă faceți griji dacă alegeți cuvinte cheie suboptimale prima dată! Pur și simplu, executați mai multe cercetări de cuvinte cheie și încercați alternative.

Monitorizați-vă rezultatele

Urmăriți-vă valorile în mod constant. Iata de ce.

  • Când monitorizați rezultatele, puteți identifica punctele forte și punctele slabe ale campaniei.
  • Odată ce știți ce funcționează, puteți testa campanii similare pentru a stimula creșterea.
  • La fel de esențial, puteți deseori să întoarceți o campanie întârziată înainte ca aceasta să eșueze.
  • Utilizați instrumente de marketing online precum HubSpot, Google Analytics și Uberflip pentru a începe.

Alegeți un partener de marketing de încredere

Doriți să evitați tehnicile de marketing cu pălărie neagră și frauda digitală? Alegeți-vă cu atenție partenerul de marketing. Iată cum să faci asta:

  • În primul rând, definiți-vă propriile obiective. Alegeți un partener în funcție de ceea ce aveți nevoie din strategia de marketing.
  • Apoi, nu vă fie frică să puneți întrebări. Asigurați-vă că aveți toate informațiile de care aveți nevoie pentru a lua o decizie.
  • În cele din urmă, consultați recenziile și mărturiile online. Citiți recenzii bune (și rele) și căutați tendințe. Dacă te îngrijorează ceva, evită-te.

Partenerul de marketing poate face sau distruge campaniile, așa că nu vă grăbiți decizia.

Call Now ButtonHai sa vorbim :)