În acest moment, ar trebui să luați măsurile de siguranță recomandate de Organizatia Mondiala a Sănătății (OMS).
Multe guverne intensifica politicile de protecție a angajaților lor împotriva anumitor impacturi economice ale unei autoizolări răspândite. În Italia, una dintre cele mai afectate zone până în prezent, guvernul a negociat un acord cu băncile pentru suspendarea plăților ipotecare, de exemplu. Și în Canada, perioada de așteptare pentru ajutoarele de somaj a fost eliminată.
Pentru persoanele care desfașoară activități independente și proprietarii de afaceri mici, ajutorul poate fi mai greu de găsit.
Cum poate afacerea ta supraviețui impactului economic al unui focar COVID-19 – sau distanțarea socială necesară pentru prevenirea unuia?
Păstrați-vă calmul și optimizați business-ul în continuare. Nu este un moment pentru panică.
Vedem niște conturi alarmante de la colegii din marketing și SEO care își trag contractele și închid operațiunile de marketing până la o notificare ulterioară sau mai rău, încearcă să profite de această situație promovând unele servicii care nu sunt neapărat în beneficiul clientului ci mai degrabă în beneficiul lor.
Aceasta reacție pe genunchi vă poate pune afacerea într-o luptă de recuperare pe termen lung.
Indiferent dacă sunteți o afacere de amenajare, un restaurant de familie, un mic magazin cu amănuntul sau o altă companie cu capital privat, s-ar putea să întâmpinați pierderi de venituri în următoarele luni.
Afaceri de produse sau servicii, comerț electronic sau magazine fizice, suntem cu toții loviți de aceasta situație.
Există multă încertitudine în legatură cu impacturile economice potențiale ale COVID-19 și acest lucru este cu siguranță infricoșător.
Dar ceea ce este sigur este că ne vom recupera.
„Aplatizarea curbei” funcționează ca o metodă de atenuare a daunelor unei pandemii, care nu numai că reduce volumul cazurilor și, prin urmare, reduce presiunea asupra sistemelor sociale, dar și răspândește cazurile în timp, astfel încât acestea pot fi gestionate mai eficient.
Căutarea organică este un joc cu suma zero; câștigurile sau pierderile voastre sunt exact echilibrate de câștigurile sau pierderile altora din SERP.
Înțelegem căutarea plătită și socială ca licitație live, dar tindem să nu ne gândim la organic în acest fel. Este foarte mult un spațiu de competiție și dacă nu înaintați activ, rămâneți în urmă.
Buget pentru marketing și SEO în timpul Pandemiei Coronavirus
Dacă efectuați vânzări între 1 și 5 milioane de lei pe an, ar trebui să cheltuiți 7-8% din veniturile brute din publicitate și marketing.
Am lucrat cu companii cu creștere mare, care bugetează 10-12%, dar pentru întreținere 7% este un minim.
Acest lucru înseamnă pentru fiecare 100.000 LEI venituri brute, ar trebui să aveți cel puțin 7.000 LEI alocați pentru publicitate și marketing pe an.
Este esențial să mențineți cel puțin acest nivel de investiții de marketing în toată pandemia Coronavirus.
Dacă deocamdată are sens să tăiați o anumită sumă de publicitate platită (să spunem, de exemplu, angajații nu pot veni pentru a servi clienții, deci nu are niciun rost acum să îi atrageți în locație), atunci este o decizie logică a o face.
Totuși, SEO și marketingul online sunt un joc lung.
Ați investit în crearea proceselor și a fluxului de lucru, în asigurarea calității datelor cu o măsurare constantă, în crearea unei audiențe și a unei baze de clienți și în crearea de conținut de calitate care se clasează.
Ba mai mult, puteți conta pe faptul că alții vor intra în panică și vor subestima impactul unei decizii emoționale asupra orizontului lor de afaceri între 6 și 12 luni.
Pe masură ce angajamentul lor scade, cadența lor publică incetinește, probabil volumul de recenzie sau calitatea lor scade ceea ce duce la pierderea tracțiunii pe canale, voi aveți ocazia să mergeți mai departe și să ieșiți deasupra.
Acesta este momentul pentru a continua cursul și pentru a aborda toate acele sarcini SEO și de marketing online pe care le-ați avut pe arzătorul din spate.
Indiferent dacă lucrați cu o agenție sau gestionați marketing intern, acestea sunt sarcini la care puteți face echipa să lucreze în timp ce se autoizolează și lucrează de la distanță.
10 Sarcini SEO și Marketing ce puteți face ACUM pentru o recuperare mai rapidă în urma impactului coronavirusului care se pot dovedi foarte avantajoase în 2020
Interviuri angajați și clienți
Utilizați Zoom sau Google Hangouts pentru a găzdui și înregistra apeluri video.
Intervievează angajații și clienții despre experiențele lor unice cu și cunosțintele despre produsele, serviciile și cultura voastră.
În următoarele luni, aceste materiale vor fi o sursă bogată de informații privilegiate pentru postările voastre de blog, conținut social, comunicate media și multe altele.
Efectuați un mini-audit al activelor voastre de conținut
Un audit complet de conținut necesită timp și expertiză, dar puteți face multe în această perioadă lentă pentru a îmbunătăți performanța conținutului vostru cu un mini-audit.
Dacă nu ați păstrat până în prezent un inventar al activelor voastre de conținut, acesta este un moment excelent pentru a începe.
Creați o foaie Google sau o foaie Excel și utilizați o fila pentru fiecare tip de conținut:
- Pagini web.
- e-mailuri.
- Postări pe blog.
- Hârtii albe.
- ebooks.
- Prezentări.
- Videoclipuri.
- Infographics.
- Articole pe care le-ați publicat extern.
- Etc.
Dacă sunteți cu adevărat ambițioși, puteți urmări și articole pe care alții le-au publicat despre afacerea voastră
Acum evaluați fiecare piesă cu un ochi critic.
- Ce postări și imagini de înaltă calitate puteți refolosi pentru alte canale?
- Ce postări au obținut cele mai multe acțiuni sociale? Cele mai multe backlink-uri?
- Care dintre ele obțin cel mai mult trafic pe site?
Acestea pot fi toate oportunități pentru:
- Actualizarea cu conținut proaspăt.
- Optimizarea cu noi CTA-uri și cuvinte cheie.
- Adăugarea de legături interne la produse / servicii noi.
- Repromotarea atunci când reîncepe afacerea.
Planificați seminarii web
Doriți să răspundeți la întrebări frecvente despre abordarea voastră la reparația motorului de business?
Introduceți noi membri ai echipei, produse sau funcții în baza voastră de clienți?
Inspirați rezervările sezoniere pentru sfarșitul acestui an?
Dacă sunteți în permanentă legați pe teren și acum va aflați într-un birou gol care va răsfrânge degetele mari, acesta este un moment minunat pentru a încerca jocul în webinar.
Aceasta este o tactică de marketing deosebit de eficiență în B2B, deoarece 91% dintre profesioniști spun ca webinarii sunt formatul lor preferat de conținut pentru învățare.
Curățați-vă task-urile administrative
„Iată câteva dintre lucrurile pe care intenționăm să le facem:
- Lucrări administrative: curățati fișierele, ștergeti lucrurile de care nu mai avem nevoie, închideți contractele deschise care nu ar trebui să fie deschise.
- Site web: scrieți câteva postări pe care ați intenționat să publicați, care au sfaturi utile în permanență, și faceti o curățare SEO îndelungată.
- Cărti: citiți acea gramadă de cărți de marketing la care nu ați ajuns!
Obtineți diferite tipuri de SERPS
Dacă sunteți ca o mulțime de proprietari de întreprinderi mici, nu ați avut timp să vă gândiți niciodată să vă faceți ceva mai sofisticat decât să aveți prezența în căutare și poate să încercați să vă echilibrați eforturile organice și PPC pentru o acoperire bună.
Acum, ca s-ar putea să aveți un pic de timp și spațiu pentru a săpa mai adânc, vă puteți trasa dominația poziției zero, caruselele video, fragmentele de paragrafe și multe altele.
Obtineți înregistrări video
Videoclipurile sunt niște variante SEO de sine stătătoare, care vă pot ajuta:
- Vizați cuvinte cheie cu coadă lungă.
- Trigger la fragmente featured.
- Apariții în căutarile relevante pe YouTube.
Dar pot fi, de asemenea, baza pentru toate tipurile de conținut.
Incorporați videoclipul într-o postare pe blog.
Faceți capturi de ecran și utilizați-le ca imagini în social.
Lucrați la strategia voastră de recenzii online
Web-ul este plin de recenzii online, la care companiile nu au raspuns.
Nu trebuie să vă întoarceți în zorii timpului Facebook și să raspundeți la fiecare, dar acesta este un moment bun pentru a vă asigura că recenziile voastre mai recente au un raspuns atent.
Creati o politică de recenzii și, dacă aveți un candidat bun, instruiți acum un angajat pentru a gestiona recenziile online. Antrenați-i să răspundă la recenzii negative și să explice problemele legitime ale serviciului clienților către persoana potrivită. Da-ți-le instrumentele de care au nevoie pentru a monitoriza recenziile și pentru a primi alerte.
Arătați-le ceea ce vă așteptați în măsurarea valorii recenziilor și a raportărilor lunare.
Actualizați-vă profilul de afaceri Google pentru clienții locali
Lucrați la ore speciale?
Aveți grijă specială pentru a evita răspândirea COVID-19?
Google dorește ca întreprinderile locale să utilizeze instrumentele disponibile în tabloul de bord GMB pentru a permite clienților să știe ce sa schimbat.
Actualizați-vă orele și descrierea afacerii, partajați Postările Google cu actualizări și oferte și asigurați-vă că informațiile de contact sunt corecte în cazul în care oamenii încearcă să vă contacteze.
Scoateți link-urile nefirești
Într-un caz, un site a primit o sancțiune manuală Google, dar a obținut o poziție de top 3 în câteva săptămâni de la eliminarea unui fișier dezavantajat și la eliminarea a peste 1.900 de link-uri nefirești.
În alt loc, un site a pierdut 82% din traficul său după ce a construit mii de link-uri nefirești.
Există o mulțime de moduri diferite ce pot genera link-uri nenaturale și nu sunt toate intenționate.
Un SEO fără scrupule aici, un concurent umbrit acolo și, dintr-o dată, nu vă puteți da seama de ce eforturile dvs. SEO nu plătesc.
Luați în considerare o strategie de informare

Indiferent dacă este adecvat să vă adresați clienților în timpul unei pandemii, depinde în totalitate de tipul de afacere, de relația existentă cu clienții și de scopul comunicării.
Clienții obișnuiesc să audă în mod regulat prin e-mail, mesagerie SMS sau social media?
Nu lăsați relația să dispară și stați departe de promoțiile legate de dezastre.
Ce puteți face este să fiți creativ și să vă gândiți la modul în care puteți oferi reasigurare, conexiune socială sau asistență tangibilă în timpul COVID-19.
„Luarea deciziei de a vă reduce bugetul în acest moment este reacționară și nu strategică. SEO și marketingul online sunt modalități de a crea conexiune și încredere cu oamenii și modul în care faci asta în perioadele provocatoare contează la fel de mult ca atunci când ești gata să le servești sau sa le vinzi direct. ” – Strategia de marketing și SEO Monisha Bajaj
- Ați putea găzdui un spațiu video online o dată pe saptămână pentru ca oamenii să poată face check-in-ul, să discutați ușor cu privire la tendințele din industria voastră și poate să tranzacționați idei sau sfaturi relevante pentru produsul sau serviciul dvs.?
- Puteți fi un lider local în distribuirea informațiilor de renume către comunitatea voastră despre suporturile COVID-19? Amintiți-vă că o multime de locuri nu mai au un ziar sau o stație de radio locală. Dacă aveți timp să strângeți informații de la administrațiile locale și agențiile de sănătate și să vă asigurați că oamenii știu unde pot fi testați pentru Coronavirus, ce pași ar trebui să facă pentru a raporta simptomele etc., de ce să nu-l publicați pe un blog sau în newsletter-ul de e-mail ? Includeți o informare la faptul că nu dați sfaturi medicale și conectați-vă întotdeauna la sursa originală a informațiilor, astfel încât oamenii să o poată verifica singuri.
- Spuneți clienților cum se schimbă afacerea voastră sau se adaptează pentru a-i proteja pe ei și angajații voștrii. Încurajați conversațiile și răspundeți la întrebări sau îngrijorări pe care le pot avea clienții voștri.
Întreruperile lanțurilor de aprovizionare, necesitatea distanțării sociale și incertitudinea economică iminentă sunt factorii de stres serioși pentru proprietarii de afaceri.
OMS a lansat un document intitulat Considerații privind sănătatea mintală în timpul focarului COVID-19 pe care îl recomandăm ca resursă pentru toți care luptăm să ajungă la aceasta problemă cu o evoluție rapidă.
Cuvintele contează. Perspectiva contează.
Te putem ajuta să-ți crești pozițiile în rezultatele căutărilor de pe Google. Trimite-ne un mail pe office@projectmedia.ro și începe chiar acum campania ta de SEO.
Cât durează o campanie de SEO?
SEO este un proces ce ar trebui facut în permanență, deoarece tot timpul vor aparea oportunități ce pot genera trafic și vânzări. Dar o campanie facută împreună cu o agenție de seo durează în mod normal între 6 – 24 luni, în funcție de numărul de cuvinte cheie și de gradul lor de concurență.
După cât timp se văd primele rezultate?
Unele schimbări se văd chiar foarte repede, și acestea sunt de obicei schimbările făcute pe site (optimizarea ON Site). Referitor la schimbările în poziționări, acestea încep să apară după primele 3-4 luni, dar nu sunt tot timpul definitive și pot fluctua foarte mult (ex: într-o zi site-ul este pe pagina 2, iar a doua zi sare pe pagina 10), asta datorită faptului ca roboții de la google indexează în continu informații noi despre site. Conform Google, în funcție de vechimea domeniului, articolele postate pot dura între 8 – 38 de săptămâni până sa fie indexate complet; de aceea chiar și după perioada celor 6 luni de optimizare, urmează încă o perioadă de min 3-4 luni până se văd rezultatele finale.
Cât costă o campanie de SEO?
Prețurile diferă de la proiect la proiect. Există unele pachete standard pentru diferite campanii, dar pentru o campanie personalizată, întrebarea nu ar trebuie sa fie ‘Cât costă?’, ci mai degraba ‘Cum și cu cât îmi va crește vânzările?’, astfel vei putea să deduci de la început dacă merită sau nu o campanie SEO.