Influenta online-ului la nivel global

Mediul online s-a dovedit a fi, in special recent, unul dintre cele mai puternice medii in care opiniile oamenilor pot fi modelate, in care putem sa ne informam asupra unei multitudini de subiecte si in cadrul caruia putem sa ne schimbam in totalitate perceptia asupra lumii care ne inconjoara.

Fie ca este vorba despre un subiect monden, o stire despre ultimele vedete care ne apare in coltul ecranului atunci cand deschidem un mail de afaceri sau cand cautam numarul de telefon al restaurantului preferat – trebuie sa facem o rezervare pentru weekend, nu ? – sau despre un titlu auto-intutulat ca fiind socant,  ne confruntam cu mediul online in fiecare zi.

Daca luam in considerare faptul ca, printre zecile sau chiar sutele de titluri sau stiri stupide pe care le vedem in fiecare zi, se poate strecura un subiect care  ne poate privi in mod direct sau care ne poate afecta in mod hotarator o decizie privitoare la viitor, intelegem de ce trebuie sa filtram cu deosebita atentie ce luam in considerare si ce putem ignora cu desavarsire.

De ce sa nu recunoastem, uneori putem fi foarte usor influentabili in fata asaltului stirilor online si ne putem lasa influentati de stiri false sau de exagerari ale unor reporteri luati de val sau care isi doresc sa adune cat mai multe vizualizari. De cate ori nu am deschis o stire doar din cauza unui cuvant din titlu ?

In urma alegerilor recente din SUA s-a constatat ca numarul stirilor false care pot influenta populatia si care pot deveni formatoare ale unor curente de opinie destul de periculoase este in continua crestere si nu se vor stabiliza prea curand, deoarece pur si simplu este prea greu ca acestea sa fie controlate prin reglementari ale unor guverne sau ale autoritatilor care pot decide ce anume poate sau sa fie afisat pe internet.

Din aceasta cauza, stirile care ajung la noi si ne fac sa luam o decizie sau alta pot fi la fel de adevarate ca afirmatia ca Pamantul este plat, insa prin simplul lor numar ne asalteaza si nu le putem dezminti pe toate in timp scurt.

In acest context, crearea de site-uri noi vine ca o urmare fireasca a popularitatii acestora, pentru a nu lasa o bresa pe piata doritorilor de site-uri relevante pentru afacerea sau serviciul pe care il ofera.

Un site trece insa printr-un proces creativ de multe ori greoi, care poate sa duca la conflicte intre viziunea clientului si viziunea celui care se ocupa de design-ul online al site-ului in sine. Web design-ul este o piata inca tanara in tara noastra, in ciuda progreselor facute in acest domeniu si in ciuda faptului ca, in ultima vreme, orice afacere fizica trebuie sa fie reprezentata si online.

Fiindca web design-ul implica o munca deosebit de meticuloasa, un magazin online sau un site de prezentare sunt de multe ori un proiect caruia ii trebuie alocat mult timp pentru ca totul sa fie in regula si ca site-ul in cauza sa fie realizat asa cum trebuie.

Dat fiind ca un site de prezentare al afacerii online trebuie sa reprezinte corect afacerea in sine, trebuie luate in considerare multe aspecte : cate bannere trebuiesc plasate pe site, link-uri, cat de multe produse pot fi prezentate, cata informatie trebuie sa fie continuta de site-ul in sine si asa mai departe.

De aceea este deosbit de important ca design-ul site-urilor online sa fie realizat de catre profesionisti, in mod meticulos si cu mare atentie la dorintele clientului, de o echipa de oameni care sunt dedicati acestui domeniu.

Prin urmare, de ce sa nu apelam la o astfel de echipa si sa fim siguri ca site-ul nostru va fi mereu in topul cautarilor ?