Importanta magazinelor online pe piata de consum din Romania

De foarte multe ori, posibilitatea de a alege poate sa devina o mare problema in sine. Confruntati cu o multitudine de alegeri ce trebuie facute la foc automat si de posibilitati care mai de care mai atractive, ni se intampla de foarte multe ori sa ne aflam in dificultate in fata rafturilor unui magazin si sa nu putem lua o decizie buna. De cate ori nu ni se intampla sa plecam la cumparaturi cu o lista clara, sa ne hotaram de acasa ce anume ne trebuie si sa stabilim bugetul in care trebuie sa ne incadram, doar ca sa ne trezim in situatia de a reveni in confortul propriului camin fie cu o plasa de cumparaturi complet nepotrivite sau chiar fara nimic?
Fiind de fapt o societate abia intrata in era consumerismului, ca urmare a intarzierii cauzate de catre regimul comunist si anii deosebit de dificili pentru piata de liber consum din Romania, tara noastra este un tip de piata libera destul de greu de inteles atat pentru agentii comerciali ce activeaza aici, dar si pentru consumatori. Inundati de oferte si de multe ori chiar simtindu-se agresati din cauza publicitatii agresive pe care unii dintre comercianti o practica, consumatorii romani se afla destul de des in dificultate la efectuarea unei alegeri.

Poate chiar din acest motiv, o foarte mare parte din tanara generatie a simtit nevoia unei schimbari in cazul magazinelor din cadrul carora isi achizitioneaza cele necesare. Dincolo de toate francizele care au aparut si in tara noastra, aduse de peste hotare, s-a simtit nevoia unui suflu nou in cazul magazinelor si comerciantilor din Romania.
Prin urmare, au inceput sa apara si un alt tip de magazine : magazinele online. Magazinele online prezinta o multitudine de avantaje, comparativ cu cele fizice, iar faptul ca au inceput sa infloreasca si pe piata din Romania nu poate fi vazut decat asa cum este : drept o adevarata mana cereasca pentru aceia dintre noi care prefera sa isi faca majoritatea cumparaturile din confortul propriei case.

Fie ca ne simtim coplesiti de ofertele din magazinele fizice si nu putem lua o hotarare la fata locului, ca ne-am saturat de publicitatea agresiva realizata prin panouri sau plainte impartite in marile centre comerciale, ca nu ne place aglomeratia si senzatia de claustrofobie pe care ne-o poate induce un astfel de centru comercial sau ca pur si simplu preferam sa alegem ce ne trebuie din fata calculatorului, magazinele online ne pot fi de mare folos in foarte multe situatii.
Produsele comercializate in magazinele online au o varietate foarte mare, de la produse alimentare la produse de igiena personala si pana la produse specifice unui anumit camp de activitate. Daca pana acum cativa ani magazinele online comercializau doar produse in mare parte specializate pe domeniul online, in ultima vreme gama de produse comercializate s-a marit in mod considerabil si am ajuns in punctul in care putem sa ne achizitionam inclusiv alimente online.

Marile branduri si marile lanturi comerciale s-au adaptat si ele trendului online, diversificandu-si gama de oferte si punandu-si la punct magazine online care pot fi accesate in mod simplu de catre orine are la dispozitie o conexiune la internet.
Pana la urma, de ce sa nu putem achizitiona un produs la care poate nu avem altfel acces doar pentru ca magazinul care il comercializeaza nu se afla la indemana
noastra in mod fizic ? Cu totii am patit asta cel putin o data, sa ne aflam in situatia in care vedem un anumit produs online insa nu il putem achizitiona deoarece brandul in cauza nu are un magazin online, ci doar un site de prezentare. Astfel, cu toate ca site-urile de prezentare ne fac cunoscute produsele comercializate de catre producatorul respectiv, nu il putem achizitiona si intreaga situatie devine frustranta.
Aceasta problema apare si in cazul in care ne dorim sa achizitionam echipamente profesionale sau industriale, care sunt comercializate de un numar redus de
magazine si la care avem acces greoi sau chiar deloc. De fiecare data cand suntem pusi in situatia de a nu ne putea achizitiona obiectul necesar ne dorim cu ardoare ca respectivul producator sau comerciant sa aiba un magazin online. Pana la urma, ce este atat de greu sa pui la punct un magazin online ?

De acest aspect se ocupa firmele de specialitate, care dispun nu doar de personal specializat pe astfel de probleme, insa si de timpul si de cunostintele necesare
pentru a pune la punct un magazin online usor de accesat si usor de inteles de catre utilizatorii sai.
Un magazin online trebuie sa fie in primul rand foarte usor de folosit de catre cei care ar putea dori sa il foloseasca, sa contina descrieri detaliate si cuprinzatoare ale produselor comercializate, pentru ca un posibil client sa isi poata lua singur toate informatiile necesare unei achizitii informate si sa poata lua o decizie in completa cunostinta a tuturor detaliilor necesare. De aceea, un magazin online ste necesar oricarui comerciant fizic, pentru ca produsele sale sa ajunga nu doar la potentialii clienti care ar putea ajunge in magazinul fizic propriu-zis, ci si pentru aceia care nu au acces la locatia fizica a magazinului si pur si simplu decid sa caute online ce au nevoie.